OPISI DOSEDANJIH DOBRIH PRAKS

Kategorija: Dobre prakse

OPISI DOSEDANJIH DOBRIH PRAKS SODELOVANJA Z UMETNIKI IN KULTURNIMI USTANOVAMI

Plesno-glasbeni flashmob Drugačnost nas bogati
(plesno in glasbeno področje)

https://www.youtube.com/watch?v=zm4RJ8RJq_4

25. 9. 2013, okrog 11. ure, smo vsi učenci in učitelji OŠ Savsko naselje, Ljubljana, v centru Ljubljane, na Prešernovem trgu, izvedli glasbeno-plesni flash mob. V glasbeno-plesnem performansu naših osnovnošolcev od 1. do 9. r. (okrog 250 jih je bilo) so aktivno sodelovali tudi učitelji (35), z ravnateljico na čelu, z nami pa so bile tudi zvezde slovenskega hip hopa: Rok Terkaj, Zlatan Čordič, Murat in Jose. Vsak izmed hip hop glasbenikov se je med repanjem svojega komada pojavil iz ene od ulic, ki se križajo na Prešernovem trgu, spremljala ga je njegova skupina plesalcev. Refrene skladb so v živo peli otroci - 25 otrok iz zboru je bilo postavljenih na stopnice Frančiškanske cerkve. Pod stopnicami so bili postavljeni sodi, na katere so bobnali otroci, levo pa bitbokserji, prav tako osnovnošolci OŠ Savsko naselje, ki so z Muratom zabitboksali nekaj dob. Celotni flashmob je trajal cca. 8 min.
Flashmob smo zasnovali v sodelovanju z Zavodom Planica, v okviru katerega na naši šoli poteka projekt Zdrav življenjski slog. Plesna koreografija je bila delo učiteljev Petre Brvar, Tjaše Jerak in Leona Omerzuja, za glasbeni del z učenci je poskrbela učiteljica Palmira Klobas Pečnik, glasbeni miks je sestavil Jose.
Sporočilo našega flashmoba je bilo: Drugačnost nas bogati. Živeti skupaj v multikulturni družbi, ki je naša realnost (na OŠ Savsko naselje imamo bogato narodnostno mešano populacijo otrok) je izziv, ki ga premagujemo s skupnimi cilji in vrednotami. Skupni cilj pedagogov in učencev na OŠ Savsko naselje je bil poiskati tiste skupne točke, ki nas povezujejo kot soljudi – mi smo jih našli v plesu in glasbi in smo želeli deliti to s celo Slovenijo. Projekt je bil medijsko pokrit, saj so o nas poročale vse glavne televizijske hiše (POP TV, RTV SLO), radio, videoposnetek na youtube kanalu pa ima do danes skoraj 10.000 ogledov (). V flashmobu smo uspeli povezati celotno šolsko populacijo: 250 otrok od 1. do 9. r., celoten kolektiv učiteljev, z ravnateljico vred, in zvezde slovenskega hip hopa: Murata in Josea, Zlatkota in Trkaja, v oblikovanju plesno-glasbenega performansa – flashmoba – v katerem smo vsi udeleženi javnosti aktivno prenašali pomembno vzgojno sporočilo o drugačnosti.
Flashmob s sodelujočimi hip hop ustvarjalci je naše osnovnošolce na način, ki jim je bil zelo blizu, poučil o tem, kako lahko aktivno doprinesejo k spremembam v svetu. V vaje in zaključni performans je bilo vključeno veliko zabave in razburjenja in mislim, da se jim je to doživetje vtisnilo globoko v srca.
Pri načrtovanju in izvedbi ni bilo ovir ali pomanjkljivosti – le veliko izzivov. Potrebno je bilo poiskati sodelovanje hip hop glasbenikov, sestaviti koreografije, načrtovati posamične plesne, pevske in bitboks vaje, poskrbeti za zahtevne skupinske vaje vseh sodelujočih (290), poskrbeti za aktivno udeležbo učiteljev, poskrbeti za ozvočenje, za snemanje, za medijsko pokritost…
Ker smo flashmob izvedli v centru Ljubljane, smo bili odvisni tudi od vremena in v tistem času od gradbenih del. Bil je skratka velik zalogaj, a izrazi na obrazih otrok ob koncu so bili vredni vsega vloženega truda.


Mednarodni projekt Glasovi s šolskih klopi
(področje likovne umetnosti)

http://frequenciesproject.net/

Naša šola je v šolskem letu 2015/2016 sodelovala v projektu Glasovi s šolskih klopi (Frequencies), ki želi pri učencih in učenkah razvijati kritično in kreativno mišljenje. Frequencies je globalni projekt kolumbijskega umetnika Oscarja Murilla, s prispevki učencev in dijakov, starih 10 – 16 let, ki prihajajo s celega sveta. Prazna umetniška platna so bila pritrjena na šolske klopi učencev 5. – 9. r., v obdobju od septembra do decembra 2015. Učence in učenke smo spodbujali, da prispevajo k projektu z risanjem in slikanjem na platna. Projekt je bil del 31. Grafičnega bienala Ljubljana Dela, ki so v tem obdobju nastala v razredih na šolskih klopeh, so postala del Oscarjevega umetniškega projekta.
Učenci in učenke so sodelovali v mednarodnem projektu. Z risanjem in slikanjem na prazna umetniška platna, pritrjena na šolske klopi, so lahko izražali svoje mnenje. Spodbujali smo jih k deljenju izkušenj v fb skupini Frequencies, kjer so lahko navezovali stike z vrstniki s celega sveta, ki sodelujejo v projektu, ter se tako hkrati učili o medkulturnosti. Projekt je bil zasnovan zelo kvalitetno, tako da pri delu nismo imeli nikakršnih ovir.


Predstava HALLERSTEIN – KITAJEC NA SLOVENSKEM ODRU
(področja gledališča, glasbe in likovne umetnosti)

http://videolectures.net/osnovne_os_savsko_naselje_kitajsko_leto/

Preplet likovne umetnosti, podprte z računalniško tehnologijo, plesa, glasbe in gledališča v gledališki predstavi. Sodelovanje s kitajsko umetnico, Huiqin Wang, je učence popeljalo v svet drugačne kulture, umetnosti, jezika, običajev in navad. Po njeni knjigi Ferdinand Avguštin Hallerstein, Slovenec v prepovedanem mestu, je nastala gledališka predstava, s katero so učenci v letu 2016, v Lutkovnem gledališču Ljubljana, obeležili kitajsko novo leto za Kitajce v Sloveniji. Predstavo smo ponovili še septembra v Tartinijevem gledališču v Piranu. V predstavi so se učenci predstavili tudi s svojim znanjem kitajščine, katero že nekaj let lahko obiskujejo kot pouk interesne dejavnosti na naši šoli.


Hip hip Savski hrib!
(področje likovne umetnosti)

http://ossavskonaselje.javno.si/index.php/savski-hrib

http://ossavskonaselje.javno.si/index.php/primeri-dobre-prakse/349-savski-hrib-novo-ucno-okolje-in-ucni-izziv

V šolskem letu 2015/2016 smo na pobudo gospe Milese Štabergar, pod vodstvom Roka Terkaja in skupine prostoRož izvedli serijo delavnic z otroci 7. razreda naše šole. Nekaj idej učencev je bilo s pomočjo donacije in sodelovanja Mestne občine Ljubljana tudi uresničenih. Urejen je Savski hrib (obrez in posek dreves, posek grmov, ureditev stopnic, košnja trave); košarkaško igrišče vabi mlade z atraktivno poslikavo tal, novimi tribunami, grafitno steno in novimi koši, zarisana je tekaška steza. Ob prenovi je bilo poskrbljeno tudi za starejše občane: tlakovanih je bilo nekaj poti, urejene klančine, postavljeni so bili smetnjaki in dve novi klopi.
Po prenovi se je občutno povečala uporaba igrišča, predvsem pa tudi skrb zanj. Neuresničenih je ostalo še veliko idej, predvsem za otroško igrišče.
Delo smo nadaljevali in projektu so se v šol. letu 2016/2017 priključili tudi: vrtec Mladi rod, enota Mavrica, Rehabilitacijski center Soča, Matic Praznik, društvo Smetumet in Pripovedovalski Variete. V projektu so sodelovali učenci 3. b in 8. a razreda naše šole. Skozi serijo 4 delavnic so izkusili različne sloje javnega prostora in ga spoznavali skozi različne izkušnje: posebne potrebe, lastnosti prostora (vonj, zvok,..) delavnica preurejanja igrišča z enostavnimi materiali, ustvarjanje zgodb v javnem prostoru ipd. Najbolj aktivni otroci so se v maju priključili tudi delovni skupini, znotraj katere so v popoldanskem času pod mentorstvom likovnega pedagoga in umetnika Matija Praznika izdelali eno igralo.

 

Literarni klub
(področje literature)

http://ossavskonaselje.javno.si/index.php/literarni-dosezki2

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.966914823429260.1073741962.213707102083373&type=3&uploaded=2

Zelo uspešni so naši učenci in njihovi mentorji tudi na literarnem področju. Vsa leta že deluje Literarni klub, pod mentorstvom Suzane Švencbir in Biljane Petač, v okviru katerega so preko raznih literarnih natečajev, projektov in tekmovanj v preteklih treh šolskih letih izšle naslednje samostojne knjige naših učencev: pesniška zbirka Venera, pesniška zbirka Proti soncu, pesniška zbirka Milost, Pesmi štirih devetošolcev, roman Vodni fant, dramsko besedilo Graužica in Hudobnica odganjata hudobe, Skrivni dnevnik 8. a. V letu 2015/2016 so učenci in učenke v manjšem projektu sodelovali na delavnicah slam poezije, ki jih je vodil Jose.


Komunikacija z lutko
(lutkovno področje)

https://www.facebook.com/ossavskonaselje/videos/1570526436401426/

Razvijamo tudi možnosti uporabe umetnostnih medijev v pomoči otrokom z učnimi težavami; sodelovanje svetovalnega kadra (šolska psihologinja) in učiteljic razrednega pouka v projektu Od lutke do mediacije (terapevtska komunikacija, poslušanje, usmerjanje in dajanje sporočil s pomočjo lutke). V projektu Od lutke do mediacije smo sodelovali z lutkarjem Branetom Vižintinom in psihologinjo Sanjo Brezničar.