LOGO_DVIG_DIGITALNE-KOMPETENCE_horizontalni.png  

 

OBVESTILO

     

Z novim šolskim letom 2024/25 je zaživela nova spletna stran šole: 

     

http://ossavskonaselje.si/

  

 

SAVSKI HRIB - NOVO UČNO OKOLJE IN UČNI IZZIV

SAVSKI HRIB - NOVO UČNO OKOLJE IN UČNI IZZIV

Učitelj v razredu ni samo predavatelj in vzgojitelj ter posredovalec učnih vsebin in znanj, določenih z učnim načrtom, ampak je lahko tudi nosilec in motivator drugačnih oblik dela, ki spodbujajo učence k odprtosti, ustvarjalnosti in inovativnosti.

Z učenci 7. razreda smo v okviru tehnične vzgoje sodelovali pri ureditvi igrišča in parka s hribom v našem naselju. Pri prenovi so sodelovali tudi posamezni krajani, kulturno društvo prostoRož in Mestna občina Ljubljana. Namen projekta je bil ponuditi učencem možnost, da na svoj, izviren način oblikujejo prostor, kjer preživljajo prosti čas.

Glavni cilj projekta je bila preureditev igrišča po meri otrok –uporabnikov. Učencem smo tako ponudili drugačno učno okolje. Pedagoški proces smo prenesli iz učilnice v širši življenjski prostor – tja, kjer učenci in drugi krajani preživljajo prosti čas. Učence je zelo motiviralo delo, ki ga običajno opravijo odrasli – arhitekti, oblikovalci.

Pri načrtovanju sem učence spodbujala k izražanju kreativnosti in sproščanju domišljije. Ideje za igrala in ureditev parka so tako izhajale iz njihovih želja in potreb. Arhitektka iz skupine prostoRož je prevzela strokovno-arhitekturni del, sama pa sem prevzela in vodila pedagoški proces.

Učenci so morali svoje ideje primerjati, analizirati, vrednotiti in izbrati najboljše rešitve. Izbrane ideje so v različnih tehnikah predstavili lokalni skupnosti.

Nekatera igrala so na omenjenem igrišču tudi improvizirano zgradili. Ob tem so se učili opazovati, meriti in projicirati ideje v realen prostor. Z vživljanjem v različne vloge so spoznavali potrebe posameznikov in pomanjkljivosti obstoječega parka.

S takim načinom dela so učenci prevzeli tudi odgovornost, da so zastavljene cilje dosegli. Drugačen način vodenja, tj. distribuirano vodenje, omogoča učitelju, da inovativno usmerja in vodi delo ter pripelje posameznega učenca od ideje do realizacije. 

Andreja Jernejčič Ziernfeld,
predmetna učiteljica tehnične vzgoje in matematike

Hits: 844