Sodelovanje s starši in zunanjimi ustanovami
Slikopleskarji iz Obrtne zbornice
Na šoli smo 29. 11. 2021imeli kratko predstavitev poklica slikopleskar za zainteresirane učence 8. n 9. razredov v sklopu projekta Obrtna pot. Učenci so spoznali, kaj vse lahko slikopleskar naredi, ob tem pa so tudi sami imeli priložnost, da se preizkusijo v pleskanju.
Delavnica za učitelje razrednega pouka in Festival naravoslovja od 1. do 5. razreda
Delavnica za učitelje razrednega pouka in Festival naravoslovja od 1. do 5. razreda
V torek, 2. 10. 2018 smo se nekatere učiteljice razrednega pouka posvetile naravoslovnim poskusom, skozi katere nas je, na povabilo vodje ND, vodil prof. fizike na Bežigrajski gimnaziji Sebastjan Zamuda in oče dveh otrok na naši šoli. Pripravljali smo se za otroške delavnice na Festivalu naravoslovja od 1. do 5. razreda - v okviru dneva dejavnosti.
Praktično smo spoznale poskuse: Pojoče cevi, Pojoči kozarci, Pojoče aluminijaste palice, Oboa iz slamice, Kaj plava?, Poskusi z milnico, Kartezijev plavač, Helikopterček, …
Na ND ali Festivalu naravoslovja, ki je potekal v torek, 9. 10. 2018, se nam je aktivno s poskusi, poleg g. Zamude, pridružilo še 9 študentov 2. letnika RP Pedagoške fakultete v Ljubljani – med njimi tudi naša bivša učenka Ana Lara Schwarzbartl, ki jih je navdušila za sodelovanje z nami.
Učenci so v parih ali skupinah izvajali različne naravoslovne eksperimente, pri tem pa so jim pomagali učiteljice in študenti. Ti so v vlogi animatorjev otrokom razložili eksperimente, jim podali navodila, odgovarjali na njihova vprašanja in jim priskočili na pomoč, če je bila ta potrebna.
Učenci so bili nad njihovim delom navdušeni in so se z veseljem lotili poskusov z zvokom kot so: Glasbeni tulci, Pojoči kozarci, Telefončki, Pokalica in Šum.
Vodja ND: Silva Seliškar
2017/2018 - USTVARJALNO IN JASNO RAZMIŠLJANJE
USTVARJALNO IN JASNO RAZMIŠLJANJE
V 5. a razredu je veliko nadarjenih otrok, vendar so premalo aktivni, slabo izražajo svoje mnenje, bojijo se razmišljati naglas, ideje zadržujejo v sebi. Lahko bi bili bolj povezani in več sodelovali drug z drugim.
Kot razredničarka sem povabila ga. Nastjo Mulej,mamico učenke Eve, da se nam kdaj pridruži pri pouku in nam preda nekaj svojega znanja in bogatih izkušenj s področja razmišljanja. Je namreč priznana strokovnjakinja za ustvarjalno razmišljanje.
Pokazala se je njena dobrosrčnost, takoj je odgovorila in potrdila sodelovanje. Še več – pripravljena je širiti svoje znanje in izkušnje vsak teden od januarja 2018 do konca šolskega leta! Za učence je pripravila delavnice Šest klobukov razmišljanja za otroke po metodah Edwarda de Bona (http://www.debono.si/edward-de-bono)
Kaj je ŠEST KLOBUKOV RAZMIŠLJANJA?
Je, kjer se naučimo razumeti ter upoštevati sebe in druge; delovati bolj konstruktivno in tolerantno.
Šest klobukov razmišljanja oz. paralelno razmišljanje:
Razmišljanje, kjer vsi učenci istočasno osredotočeno razmišljajo na isti način, v skladu z enakim klobukom, ki predstavlja simbol za vrsto razmišljanja. To je veliko bolj učinkovito razmišljanja od tistega, kjer vsi hkrati razmišljajo o vsem ali pa si nasprotujejo.Prednosti paralelnega razmišljanja:
• Naše razmišljanje razporedi, da razmišljamo samo o eni zadevi naenkrat
• Nakaže, kateri način razmišljanja bomo uporabili v naslednjem koraku in to vljudno prosi
• Omogoči, da se enodimenzionalno razmišljanje razširi v mnogo-dimenzionalnega
• Dovoli čas za čustva in za kreativnost
• Išče prednosti, ne samo slabosti
• Občutno skrajša dogovarjanja in čas za sprejemanje odločitve
• Omogoči sodelovanje vseh udeležencevŠest klobukov razmišljanja
• Modri klobuk (vodenje)
• Beli klobuk (informacije)
• Rdeči klobuk (čustva)
• Rumeni klobuk (prednosti)
• Črni klobuk (slabosti)
• Zeleni klobuk (ideje)Povzeto po: http://www.debono.si/sest-klobukov-razmisljanja-o-delavnici
Razredničarka: Silva Seliškar
27. 11. 2017 - Ogled podjetja IBM
V ponedeljek, 27. 11. 2017 smo v okviru neobveznega izbirnega predmeta Računalništvo za učence organizirali ogled Inovacijskega centra podjetja IBM (3. nadstropje Kristalne palače). Zaposleni so učencem predstavili svoje delo, predstavili vizijo digitalnega razvoja in jim razkazali tudi v sobo s strežniki.
22. 2. 2017 - Učenje po de Bonovih metodah
Mag. Nastja Mulej, edina licencirana trenerka de Bonovih metod razmišljanja v Sloveniji (na Hrvaškem, v BiH, Srbiji, Črni gori, Makedoniji, Albaniji in Bolgariji), licencirana trenerka Michaelidesovih metod kreativnosti in inoviranja, poustvarjalka predavanj o pozitivni psihologiji, mama našega sošolca, je v sredo, 22. 2. 2017, v 3. a razredu izvedla uro praktičnega razmišljanja. Učenci so bili nad njeno izvedbo ure tako navdušeni, da nam je obljubila, da nas bo v mesecu aprilu ponovno obiskala.
12.-29. 4. 2016 - LIKFEST
LIKFEST Sodelujemo na prvem Likovnem festivalu ART centra – Pionirskega doma Likfest na temo Osnovni namen likovnega festivala, ki ga prireja ART center, je medsebojno povezovanje likovnih pedagogov ljubljanskih šol in vrtcev ter izobraževanje pedagogov na področju novih tehnik, kot tudi dvig kvalitete otroških likovnih del in razstav v razstavnem prostoru ART centra. Likovni festival je bil sestavljen iz sedmih razstav vezanih na temo "Zelena prestolnica Ljubljana". Vsaka od sedmih razstav je imela svojo podtemo in poudarek na novi likovni tehniki. Naša šola razstavlja od 12. 4. do 29. 4. 2016. Mentorice in učenci, ki so sodelovali na razstavi: Ingrid Gliha Erjavec, Marija Hrovat (1. A), Tjaša Jerak (1. B), Andreja Zupančič (3. A), Silva Seliškar. Cikel 7. razstav se bo zaključil z glavnim dogodkom Likfesta, v maju 2016, ko bo narejen pregled najboljših otroških del, razstavo pa bo pospremil celodnevni kulturno-izobraževalni program.
24. 3. 2016 - Japonski študentje na obisku
V četrtek, 24. 3. 2016, smo imeli na šoli srečanje s petimi študenti iz Japonske in njihovimi mentoricami. Predstavili smo jim delo naše šole in osnovnošolski sistem v Sloveniji. Študentje so učencem 7. a razreda pri uri likovne vzgoje prikazali likovno tehniko origami, predstavili so nekaj japonskih pismenk in se družili z učenci. Srečanje je bilo za vse udeležence zanimivo in poučno doživetje.
22. 3. 2016 - OBISK KMETIJSKEGA INŠTITUTA (3. R)
Tretješolci smo obiskali Kmetijski Inštitut.
3. 2. 2016 - KITAJSKO NOVO LETO V SODELOVANJU S KONFUCIJEVIM INŠTITUTOM
VELIČASTNO KITAJSKO NOVO LETO Ljubljana je očitno med prvimi na svetu vstopila ali vsaj praznovala kitajsko novo leto, ki se bo uradno sicer začelo 8. februarja na Prešernov praznik. Slovesnost so pripravili sinoči v polnem Lutkovnem gledališču, kjer so se zbrali številni predstavniki slovenske oblasti in kitajski organizatorji, na čelu s kitajskim veleposlaništvom, kitajsko Gospodarsko zbornico v Sloveniji in Konfucijevim inštitutom Ljubljana, ki deluje na Ekonomski fakulteti. Nobeno tuje veleposlaništvo v Sloveniji ne prireja takih praznovanj novega leta, ne krščanskega, ne pravoslavnega; očitno so ravno Kitajci, daleč od domovine, z njo še najbolj povezani, kot kažejo razmere in razpoloženje v Lutkovnem gledališču, pa še s Slovenci. Najbolj fascinantno namreč je, da se že v treh osnovnih in srednjih šola poučuje kitajščina in da je želja Konfucijevega inštituta Ljubljana, kot jo je izrekla njegova direktorica mag. Danijela Voljč, da naj bi kitajščina postala drugi obvezni tuji jezik na naših šolah (za angleščino in očitno pred nemščino, francoščino, ruščino, italijanščino, španščino, madžarščino). Kitajci so očitno pri nas dobro organizirani že vrsto let, pravzaprav so prihajali k nam s svojimi restavracijami še poprej in so povezani v enotno mrežo kulinarične ponudbe, ki je kot se zdi že dosegla svojo prepoznavno vlogo v kontekstu kasnejših in drugih tovrstnih “eksotičnih” ponudb. No, na slovesnosti smo vendarle pogrešali še kakšnega ministra več, zlasti za gospodarstvo in zunanje zadeve, če pomislimo, da bo ravno Kitajska naš vse bolj prepoznaven in močan gospodarski partner, še posebej pri projektih, za katere Slovenija sama nima dovolj sredstev, koristijo pa lahko obema državama. Če je pred kratkim visoka slovenske državna delegacija na Kitajskem dosegla sorazmerno skromni efekt s ponujeno prodajo vina in mleka, kar zveni domala groteskno, pa ostajajo odprti mnogi boljši in večji projekti. Prej bi pomislili, da bi Krka na Kitajskem zgradila deset svojih tovarn ali Pipistrel podružnico za svoja lahka letala… O gospodarskem sodelovanju med državama je govoril kitajski veleposlanik, njegova ekselenca Ye Hao, ki pa na odru ni imel slovenskega sogovornika, razen ministrice za izobraževanje, znanost in šport dr. Maje Makovec Brenčič in je moral pravzaprav on naštevati, kdo je na Kitajskem od naših bil in kolikšna je blagovna menjava med državama. O slovenskih načrtih na slavju ni bilo ne duha ne sluha. Ni bilo slišati ne besed premiera, ne gospodarskega ministra, ne predsednikla državnega sveta, ki so na Kitajskem pred kratkim bili. Bolj ostaja vtis, kot da prevzemajo vlogo medsebojnega spoznavanja, tovarištva in prijateljstva otroci z obeh kontinentov, kar je seveda prav in lepo, saj bodo vzpostavili pristne vezi z znanjem kitajščine, tako kot se je je naučil slovenski misijonar Ferdinand Avguštin Hallerstein, o katerem smo na odru slišali in videli celotno njegovo življenjsko zgodbo. Prva je nanj s svojim likovnim delom in interpretacijo njegovega življenja in dela opozorila morda najbolj znana Kitajka v Sloveniji, pravzaprav kitajska umetnica Huiqin Wang, tako kot je bil menda prvi znani Slovenec sploh na Kitajskem prav Hallerstein. O njem smo slišali pripoved babice svojima vnukoma na odru kot nekakšno pravljico, čeprav je bilo vse res, tako rekoč zgodovinsko dokazano. Sodelovali so učenci OŠ Savsko naselje. Zgodba je bila povzeta iz knjige Hallerstein, Slovenec v Prepovedanem mestu kitajske slikarke Huiqin Wang, za katero je prejela nagrado zlata hruška 2015. Glasbeni del sta uvedla flavtist Matej Zupan in harfistka Urška Križnik Zupan z deli slovenskih in tujih skladateljev, na koncu s kitajsko tradicionalno ljudsko pesmijo v aranžmaju Li Guoquana. Večer je v celoti sijajno uspel; toliko razigranosti, mladih in najmlajših zlepa ne srečamo na kakšnem tovrstnem mednarodnem slavju. Kitajci so očitno veliko bolj sproščeni, kot mislimo v Evropi. Čas je za pozitivne in optimistične spremembe, ki jih nakazuje veliki kitajski svet. In kitajsko novo leto v znamenju opice. Marijan Zlobec Foto: Jože Pečnik
29. 9. 2015 - TIVOLI IN SPOMENIKI, KULTURNA IN NARAVNA DEDIŠČINA
29. september 2015 ob 10.00,
vabimo vse krajane, obcane, še posebej pa starše, dedke, babice, prijatelje, ...
v Družbeni center, Velika dvorana, Linhartova cesta 13, Ljubljana
na Dnevi evropske kulturne dediščine 2015 – PRAZNOVANJA.
Predstavili se bodo učenci 6. a razreda OŠ Savsko naselje s temo:
TIVOLI IN SPOMENIKI, KULTURNA IN NARAVNA DEDIŠČINA.
Vabljeni!
Predsednik Republike Slovenije Borut Pahor,
častni pokrovitelj praznovanj ob 25-letnici Dnevov evropske kulturne dediščine.
8. 4. 2015 - 3. R.: UČNE URE NA KMETIJSKEM INŠTITUTU V LJUBLJANI
UČNE URE NA KMETIJSKEM INŠTITUTU V LJUBLJANI
Učenci in učiteljici 3. razreda smo imeli priložnost obiskati Kmetijski inštitut v Ljubljani. Povabila nas je mama enega izmed učencev, ki je tam zaposlena, in vabilu smo se odzvali 22. oktobra 2014. Ogledali smo si sadovnjak, čebelnjak in različne laboratorije. Pokazali so nam, kako ugotavljajo kaljivost semen, spoznali pa smo tudi različne bolezni in škodljivce, ki ogrožajo rastline. Nad ogledom smo bili navdušeni, zato smo jih prosili, če jih lahko obiščemo spomladi, ko se bodo pričela dela v sadovnjaku.
Osmega aprila 2015 smo Inštitut ponovno obiskali. Ogledali smo si, kako poteka delo v sadovnjaku. Teoretična znanja o delu v sadovnjaku so učenci pridobili pri urah spoznavanja okolja, sadjar pa jim je pokazal, kako se orodje uporablja v praksi. Spoznali so, kako drevo posadimo, obrežemo, cepimo in poškropimo.
V laboratoriju so si ogledali čebelji panj in spoznali skrivnostni svet čebel.
Učenci so teoretična znanja povezali s praktičnimi izkušnjami, oziroma z neposrednim opazovanjem. Znanje, ki so ga pridobili na takšen način, je bolj poglobljeno in jim bo ostalo dalj časa v spominu.Pripravili učiteljici Zdenka Ferlinc in Mojca Merhar
31. 3. 2015 - 2. B: POKLICNI GASILCI NA OBISKU
Poklicni gasilci na obisku v 2. b
V torek, 31. marca 2015, sta 2. B razred obiskala poklicna gasilca Gasilske brigade Ljubljane in učencem predstavila temeljne postopke oživljanja. Učenci so predstavitev spremljali z velikim zanimanjem in se tudi sami pri tem preizkusili.
G. Antonu in g. Andreju se zahvaljujemo za vseživljenjsko znanje in nasvete.
6. 3. 2015 - 5.-7. R.: PREPROSTI KEMIJSKI POIZKUSI NA GEODETSKI UPRAVI
6. 3. 2015 - Naravoslovni dan: Preprosti kemijski poizkusi
5.-7. razred
Tema: Preprosti kemijski poskusi z vodo
Cilji:
- Spoznavajo spoznajo kemijo v vsakodnevnem življenju.
- Spoznavajo kako potekajo reakcije doma v kuhinji.
- Spoznavajo našo odvisnost od kemije.
Preprosti poskusi v vsakdanjosti: laboratorij na Zemljemerski 12Vodja dejavnosti: Brane Bračič
22. 2. in 13. 3. 2015 - 2. A: PRIPOVEDOVALKA NA OBISKU
Pripovedovalka na obisku v 2. a
Dan: 22. 2. 2015
Tema: Afrika
Pripovedovalka: Edvarda Djokić (babica učenca Matevža Podjavorška)V tem tednu smo se pri glasbi učili novo pesem: Zimba, zimba, zaj.
Pri uri slovenščine in SPO-ja smo spoznavali Afriko. Za zaključek pa nas je obiskala gospa babica Eda, ki veliko potuje in je obiskala tudi Afriko. Ker so učenci že marsikaj vedeli o Afriki je bilo to nadgradnja. Gospa Eda jim je pripovedovala ob slikah kakšno je življenje v Afriki. Učenci so veliko spraševali in gospa Eda jim je odgovarjala. Pokazala jim je tudi razne predmete. Vsi skupaj smo zelo uživali ob njeni pripovedi.
Dan: 13. 3. 2015Tema: Otok Komodo in varan
Pripovedovalka: Edvarda Djokić (babica učenca Matevža Podjavorška)Poleg redne učne snovi, v 2.a razredu spoznajo učenci še »druge« stvari. Z gospo Edo sva se dogovorili za predstavitev otoka Komodo in velikega kuščarja varana. Gospa Eda je učencem ob slikah predstavila otok Komodo. Fotografije so bile v velikosti A4 formata, tako, da so si jih učenci lahko zelo dobro pogledali. Lahko so prijemali predstavljene predmete in spoznali vso »čarobnost« otoka. Seznanili so se z rastilnstvom in živalmi. Najbolj jim je bil zanimiv varan, ki so ga kasneje v času PB zelo natančno narisali.
29. 1. 2015 - 5. A: OBISKALI SO NAS VOJAKI
V četrtek, 29. 1. 2015 so 5. a obiskali vojaki v uniformah (polkovnik mag. Valter Vrečar, kuharica Lidija Zebec, bolničar Zlatko Kvržić in voznik Roki Cezar). Predstavili so nam tri različne poklice: kuharice, bolničarja in vojaškega oficirja. Zahvalili smo se jim in jih obdarili. Ravnateljica jim je podarila majice z znakom šole.
POKLIC KUHARICE - vojakinja Lidija Zebec nam je predstavila sebe in poklic gostinskega tehnika in utrinke iz TV – šova »Gostilna išče šefa«. Za domov nam je dala recept sladice Čokoladni vrt.
POKLIC BOLNIČARJA - g. Zlatko Kvržić nam ga je zelo dobro predstavil. Poučil nas je o TPO ali temeljnih postopkih oživljanja. Naredili smo vajo za določanje položaja srca in kako pritisnemo z rokama na ta del telesa. Preskusili smo oživljanje na lutki. Pokazal nam je delovanje defibrilatorja ali AED, naprave za oživljanje ljudi iz nezavesti.
POKLIC VOJAKA - OFICIRJA - polkovnik mag. Valter Vrečar nam je na kratko predstavil svojo družino in mesto Maribor, kjer ima službo. Tam vodi Center vojaških šol - kadetnico že od marca 2014. Njegovo delo poteka podobno kot pri drugih vodilnih delavcih. Pojasnil je, kako postaneš vojak in oficir. Oblekel se je tudi v svečano vojaško uniformo.
28. 1. 2015 - 5. A: PROJEKTNO DELO LJUBLJANA – MOJE MESTO
Park Tivoli je ljubljanski naravni in kulturni biser, pomemben del naše naravne in kulturne dediščine
Učenci 5. a razreda smo pod strokovnim vodstvom razredničarke Silve Seliškar, knjižničarja Primoža Bevca in mag. Olge Paulič - zunanje sodelavke, septembra 2014 pričeli s kulturnim dnevom o Ljubljani in s projektom otivolskih spomenikih. Naše delo se bo zaključilo predvidoma jeseni 2015, ko se bomo predstavili na DNEVIH EVROPSKE KULTURNE DEDIŠČINE in ker bodo letos praznovali 25 letnico, bo ime celotnemu tednu »Praznovanja«.
Januarja 2015 smo v okviru razreda pripravili predstavitev plakatov o 15 izbranih spomenikih, fontanah ali skulpturah v parku Tivoli.
Marca 2015 načrtujemo predstavitev za starše na plakatih in z elektronskimi prosojnicami, maja ali junija 2015 pa za šolo in krajane.
Ves čas z nami sodeluje, svetuje in nam pomaga mag. Olga Paulič za kar smo ji vsi sodelujoči - učenci, razredničarka in vodstvo šole - zelo hvaležni.
7. in 8. 1. 2015 - 5. A: REZBAR NA OBISKU
REZBAR V 5. A RAZREDU
Razredničarka in učenci 5. razreda smo povabili starše, da predstavijo svoje poklice ali obrti.
Januarja (7. in 8. 1.) se je povabilu odzval gospod Andrej Zakrajšek. Poklic oz. obrtno dejavnost rezbarja in restavratorja nam je z velikim spoštovanjem, znanjem in ljubeznijo predstavil v teoriji in praksi.
Je tudi velik patriot. Presenetil nas je s svojim izdelkom - slovenskim grbom - ki ga je pričel izdelovati že v naši učilnici in dokončal doma. Narejen je iz lipovega lesa, v reliefu, z natančnimi merami. Grb bomo postavili na vidno mesto šole, saj je pomemben slovenski simbol.
Učenci in delavci šole se g. Andreju Zakrajšku zahvaljujemo za darilo ter izjemno prizadevnost pri predstavitvi svojega dela.
3. 12. 2014 - 5. A: NA OBISKU V SLOVENSKEM GLEDALIŠKEM INŠTITUTU
Na veseli dan kulture, 3. decembra, ko je obletnica rojstva pesnika F. Prešerna, so se v Sloveniji odprla vrata kulturnih ustanov.
Učenci 5. razreda smo se dopoldne odpravili na brezplačno delavnico »gledališki detektivi« v Slovenski gledališki inštitut, ki jo je pripravila mag. teatrologije ga. Sandra Jenko.
Krajšemu vodenemu ogledu stalne razstave je sledilo domiselno in kreativno samostojno spoznavanje vsebin. V raziskovalni igri so se učenci podali na »Hojo za gledališčem«. Po skupinah so reševali različne naloge in na ta način raziskovali zgodovino gledališča na Slovenskem. Ustvarjalne in miselne naloge so zahtevale dobro timsko delo ter hkrati spodbujale domišljijo, interpretacijo in ustvarjalnost. Najbolj smo se zabavali v kratkih improviziranih gledaliških predstavah v kostumih ali z lutkami.
Kustosinja in vodja delavnice nas je pohvalila in se zahvalila za povabilo na naš Gledališki maraton.
30. 9. 2014 - 5. A: EKO DELAVNICE - INŠTITUT ZA OHRANJANJE NARAVNE DEDIŠČINE
NARAVOSLOVNI DAN - POVODNI MOŽ V ŠOLI
Učenci 5. a razreda smo ta dan razmišljali o pomenu vode, predvsem o tem, da je vodni zemeljski zaklad omejen, nepogrešljiv in nenadomestljiv.
Na eko delavnici, ki jo je vodila ga. Petra Hladnik iz Inštituta za ohranjanje naravne dediščine smo spoznavali ob reki Gradaščici na Vrhovcih smo skupaj odkrivali pojem mokrišča, »biodiverzitete« (kar pomeni življenjska raznovrstnost rastlin, živali, ...).
Ker smo pri delu uporabljali vodo in kamenje, smo kar na bregu reke izdelali model mokrišča. Na plastenki smo izrezali pokrov in jo napolnili s peskom - drobnim, manj drobnim in prodniki. V vrat smo zatlačili rastlinice, ki so bile kot čistilni filter. V plastenko smo dolivali vodo in spoznali, da se tako voda očisti tudi v naravi. Sledile so predstavitve drugih skupin, pri katerih smo opazovali kakšna voda priteče iz plastenke, če ni rastlinic, če je na vrhu plastenke polivinil in ko dodamo umazano vodo.
Nato smo spoznavali drobne vodne in obvodne živali, jih opazovali skozi povečevalno steklo in razmišljali o njihovi vlogi v življenjskem okolju.V šoli smo izdelali še plakate prehranjevalnih spletov živali in rastlin, ki živijo ob ali v vodi ter povezanost med njimi.